• Grey Facebook Icon
  • Grey LinkedIn Icon

© 2016 de Fiziozone.

Ozonoterapia

Ozonoterapia este o metoda noua de tratament nemedicamentos care folosește ca agent terapeutic un amestec de oxigen-ozon. Prin efectele sale ozonoterapia aduce beneficii importante în multe afecțiuni: reumatologice, neurologice, postraumatice, ale vaselor de sânge, ale tubului digestiv, oftalmologice, dermatologice, permițând reducerea consumului de medicamente.

Acțiunea ozonului îmbunatățește funcția de transport a oxigenului de către sânge și ameliorează fluiditatea sângelui, țesuturile fiind astfel mai bine oxigenate. În plus ameliorează metabolismul lipidelor, proteinelor și glucidelor precum și metabolismul celular, întarește sistemul imunitar, actiune antiinflamatorie, acțiunea antioxidantă și detoxifiantă, care se manifestă prin capacitatea ozonului de a rupe mecanismele de formare a radicalilor liberi (substante care duc la uzura organelor interne si la îmbătrânire).

Ozonul

Ozonul – cu formula chimica O3 – este un gaz care se gasește în stratosfera  (la o distanță de 20-30 km de Pâmânt) unde formeaza un strat care reține radiațiile ultraviolete periculoase care pot afecta organismele vii. Ozonul se formeaza în atmosferă din oxigen sub actiunea descărcărilor electrice, fulgerelor, în timpul furtunilor.

În mod artificial ozonul a fost creat pentru prima data în laborator pentru a fi folosit în scopuri medicale in 1896 de Nicola Tesla in SUA. Primele aplicații medicale ale ozonului dateaza din primul razboi mondial cand medicul german dr. A.Wolf a folosit ozonul pentru tratarea ranilor infectate. În prezent exista protocoale de tratament pentru aproximativ 100 de afecțiuni.

Ozonul nu are efecte mutagene sau concerigene. Probabilitatea de apariție a unei complicații sau reacții adverse în urma tratamentului cu ozon este infima (0,000005 %).

Ozonoterapia este recomandată pentru:

1. Afecțiuni reumatologice: artroze (coxartroza, gonartroza, spondiloza, artroze ale articulatiilor mici), discopatia, hernia de disc, sechele dupa hernie de disc operata, inflamații articulare (artrite), tendinite, bursite, contracturi musculare, fibromialgie.

2. Afecțiuni postraumatice (entorse, luxații, redori articulare, contracturi, contuzii)

3. Afecțiuni neurologice (nevralgii, nevrite, polinevrite, scleroza multipla, sechele dupa accidente vasculare cerebrale sau dupa traumatisme cranio-cerebrale).

4. Afectiuni vasculare (arterite, ulcere varicoase);

5. Previne complicațiile diabetului zaharat;

6. Afecțiuni gastro-intestinale și hepato-biliare (hepatita cronica, boala Chron);

7. Afecțiuni dermatologice (micoze, herpes, dermatite, acnee, plagi);

8. Prevenirea fenomenelor de îmbatranire a organismului și pentru creșterea performantelor fizice și intelectuale

Ozonoterapia este usor de aplicat, este lipsită de efecte adverse, are puține contraindicații iar efectele pozitive apar rapid. Ozonul se administrează prin două metode:

- metode cu acțiune generala (asupra întregului organism), acestea sunt: autohemoterapia majora, autohemoterapia minora și insuflațiile rectale cu ozon;

- metode cu acțiune locală (infiltrații subcutanate, infiltrații intramusculare, infiltrații intraarticulare, ozonopunctura, utilizarea apei și a uleiului ozonizat, aplicarea gazului direct pe tegument în saci hipobarici).

Ozonoterapia este o metodă eficientă de prevenire a unor boli, a complicațiilor provocate de unele boli redutabile, întarzie îmbătranirea precoce, îmbunătățind substantial calitatea vieții și crește speranța de viață a bolnavilor cronici.

Fiziozone este prima clinică din România care a integrat ozonoterapia în tratamentele de recuperare medicală și fizioterapie.