Ce este artroza- simptome principale

Artroza are un impact major asupra calității vieții. Cu toate acestea artroza nu este un verdict - o terapie adecvată poate încetini semnificativ procesul degenerativ din articulații, iar tratamentul va face posibilă mișcarea fără durere.

Cuprins articol:

1. Ce este artroza?

Dacă vă intrebati ce este artroza, este bine să știți că aceasta este o boală articulară degenerativa frecventa a sistemului musculo-scheletal (numită și osteoartrită) si poate afecta țesutul cartilaginos din articulații, acesta devenind mai subțire și se distruge treptat.

Poate afecta toate articulațiile corpului, dar artroza genunchiului (gonartroza) și a șoldului (coxartroza) sunt cel mai frecvent diagnosticate boli articulare.

2. Cauzele artrozei

În general, se consideră că artr3oza este o afecțiune a persoanelor în vârstă. Într-adevăr, cel mai adesea artroza se dezvoltă din cauza modificărilor legate de vârstă la nivelul articulațiilor, dar distrugerea țesutului cartilaginos poate fi provocată și de alte cauze. Prin urmare, artroza poate fi prezentă și la persoane tinere, fiind cauzată de:

· Traumatisme și leziuni ale articulațiilor;

· Malformații osoase;

· Boli inflamatorii și infecțioase;

· Sarcină excesivă asupra articulațiilor ( efort fizic intens);

· Tulburări metabolice și obezitate.

3. Artroza: simptome principale

Primele semne de artroză sunt durerile articulare și rigiditatea. Inițial, este vorba de un ușor disconfort la nivelul articulației după un efort fizic intens, dar pe măsură ce afecțiunea avansează, disconfortul apare și în repaus.

Severitatea simptomelor depinde de stadiul bolii.

Stadiul I- Minor

În cazul gonartrozei, în stadiul I, durerea apare atunci când urcați și coborâți scările și poate fi după o perioadă lungă de stat în picioare.

În cazul artrozei umărului, pacientul resimte inițial durere cu caracter mecanic, mai ales la mobilizarea într-o poziție extremă. În general, mișcarea articulației nu este restricționată în acest stadiu.

Stadiul II- Moderat

Artroza de stadiul II este însoțită de durere moderată.

La nivelul umărului apare durere la ridicarea brațului deasupra nivelului umărului, durerea de repaus apare după o sarcină fizică prelungită asupra centurii umărului, mișcarea este moderat restricționată și se dezvoltă hipotrofia mușchilor.

Stadiul III - Sever

Durerea este severă și poate fi constantă (chiar și în repaus), flexibilitatea este pierdută, cracmente la mobilizare, osteofitele pot deforma articulația, articulația este instabilă, mușchii se atrofiază, iar mișcările active și pasive ale articulației sunt sever restricționate.

Poti afla mai multe informatii despre artroza in interviul acordat de Dr. Dragan Adriana-medic primar de recuperare medicala:

4. În ce zone ale corpului poate apărea artroza și cum se manifestă?

Artroza genunchiului

Artroza genunchiului (gonartroza) este o boală cronică a articulației genunchiului, o modificare degenerativă a cartilajului, a țesutului conjunctiv și a osului. Osteoartrita cauzează restricționarea mișcărilor și durere.

La genunchi, artroza apare din următoarele cauze:

· Distrugerea articulației din cauza uzurii naturale (îmbătrânirea organismului);

· Defecte congenitale ale sistemului musculo-scheletal;

· Leziuni, intervenții chirurgicale la nivelul articulației genunchiului;

· Activități sportive profesioniste;

· Muncă fizică repetată cu sarcină crescută asupra articulațiilor genunchiului;

· Greutate corporală excesivă.

Artroza umărului

Artroza articulației umărului (omartroza) este o boală cronică bazată pe deteriorarea cartilajului și o mobilitate limitată.

Spre deosebire de articulațiile gleznei, genunchiului și șoldului, umărul nu este supus unei mari solicitări în timpul mersului, motiv pentru care această formă de artroză apare mult mai rar. Următoarele condiții o pot provoca:

· Activitate fizică excesivă;

· Anomalii congenitale ale structurii articulației umărului și ale structurilor învecinate;

· Artrita reumatoidă, lupusul eritematos sistemic și alte boli autoimune;

· Slăbiciune congenitală a țesutului conjunctiv însoțită de hipermobilitate articulară;

· Leziuni: luxații, entorse, rupturi de ligamente, fracturi osoase intraarticulare

· Modificări și disfuncții hormonale (inclusiv sarcină, menopauză);

· Boli inflamatorii ale articulațiilor și ale structurilor periarticulare (artrită, bursită etc.)

· Tulburări metabolice, inclusiv guta și diabetul zaharat;

Artroza soldului

Coxartroza este o afecțiune degenerativă a articulației soldului. Patologia este caracterizată de o evoluție cronică, în care există o degradare a structurii cartilajului și a țesutului osos al articulației.

Dezvoltarea artrozei de șold poate fi declanșată de:

· Modificări legate de vârstă;

· Displazia congenitală a șoldului - dezvoltare anormală;

· Leziuni ale șoldului;

· Stresuri asupra articulației (exerciții fizice necontrolate, muncă fizică grea);

· Supraponderalitate;

· Tulburări metabolice datorate diabetului etc.

Artroza mâinilor

Aceasta este o boală degenerativă a articulațiilor mici ale mâinii, însoțită de degradarea progresivă a cartilajului articular. În stadiile avansate poate produce deformarea articulațiilor interfalangiene cu apariția unor noduli Bouchard și Heberden. Diferiți factori externi și interni pot cauza artroza mâinii:

· Factori genetici;

· Sexul: Femeile sunt mai predispuse la degradarea cartilajului;

· Înaintarea în vârstă- distrugerea cartilajului articular este facilitată de îmbătrânirea organismului;

· Efortul fizic intens ce suprasolicită mecanic articulațiile mâinilor;

· Consecințele leziunilor mâinii - fracturi, luxații, contuzii.

Artroza spinală

Denumită și spondiloză -poate afecta orice segment al coloanei vertebrale: cervical, toracal sau lombar, dar este cel mai frecvent întâlnită la nivel cervical. Este o boală degenerativă a discului intervertebral și a structurilor osoase ale coloanei vertebrale. Printre cauze se numără:

· Caracteristicile congenitale ale structurii coloanei vertebrale cervicale;

· Modificări legate de vârstă la nivelul articulațiilor;

· Consecințele traumei acute;

· Microtraumatisme pe termen lung ca urmare a anumitor activități profesionale;

· Sedentarismul;

· Dezechilibre hormonale și tulburări metabolice.

Artroza gleznelor

Artroza articulației gleznei este o afecțiune mai rar întâlnită, se caracterizează prin degradarea treptată a cartilajului articular talo-crural.

Traumatismele, infectiile, inflamatia, osteonecroza și instabilitatea cauzează degradarea cartilajului gleznei.

5. Tratamentul pentru artroza

Acum ca ai aflat ce este artroza, e important să știi că tratamentul se desfășoară într-un mod holistic.

Metodele moderne de diagnostic identifică artroza în stadiu incipient și cresc șansele pentru un tratament de succes.

Rezultatul tratamentului depinde nu numai de calificările medicilor, ci și de eforturile pacientului.

Clinica de recuperare medicală Fiziozone deține multiple metode de tratament eficiente care te vor ajuta la ameliorarea simptomelor artrozei prin diferite proceduri medicale moderne.

Fiecare pacient beneficiază de consult medical și tratament personalizat. La clinica Fiziozone ai parte de o recuperare plăcută într-un spațiu modern și prietenos, dotat cu tehnologie avansată și personal calificat deschis spre educație și formare continuă.

Postări recente